5 pravidiel pre váš time management

Ten, čo večne nič nestíha, by si mal osvojiť základné princípy time managementu. Pokiaľ ide o prácu, ktorá sa týka len jeho samotného, sa to ešte zniesť. Horšie je to v prípade, keď nedokončenú úlohu odovzdáva o 5 minút 12 svojmu nadriadenému alebo zákazníkom. Ktoré zásady sa oplatí dodržiavať, aby ste boj s organizáciou času vyhrali?

Plánujte triezvo

Nepreceňujte vlastné sily: úlohy, ktoré na vás ďalší deň čakajú, plánujte tak, aby sa dali zvládnuť. Inak vám hrozí, že sa zosypete a neurobíte vôbec nič. Dva tri väčšie úlohy denne až až. K plánovaniu činností využívajte starý dobrý diár, webový kalendár alebo iný vhodný nástroj. Aplikácie určené podobným úlohám nájdete na internete mnoho a často zadarmo.

 

time1-nahled2.jpg

 

Nastavte si svoj vlastný deadline. Určite si, koľko času budete približne potrebovať na splnenie úlohy. Platí, že s vidinou lehoty, ktorú musíme dodržať, sme schopní úlohu v termíne stihnúť. A naopak: ak vieme, že nás čas netlačí, máme sklony k výrazne nižšej produktivite.

Stanovte si priority

Rozhodnite sa, čo je dôležité. Vyvarujte sa nezmyselnej snahy stihnúť úplne všetko. Rozhodne sa vám to nepodarí; dostanete sa pod tlak a s vedomím, koľko práce vás čaká, budete mať vyššiu tendenciu prokrastinovať. O to zložitejšie bude vôbec začať.

Ak termín pre dokončenie stanovenej úlohy skutočne "horí", prácu nesmiete ďalej odkladať. Naopak niektoré menej dôležité činnosti možno odložiť na nasledujúci deň.

 

time2-nahled2.jpg

 

Zvážte, či by niektoré úlohy, do ktorých sa vám nechce, nezvládol urobiť niekto iný. Ak náročnú úlohu urobiť musíte, s pokojom si povedzte o pomoc, ak je niekto taký práve po ruke. Ušetríte si neskoršie vysvetľovanie, prečo ste danú záležitosť nestihli alebo nezvládli. Naučte sa odmietať zákazky a úlohy typu „Dodajte A.S.A.P.“ alebo „včera bolo neskoro. "

 

Naučte sa udržovať tempo

Pracovný program je potrebné si naplniť adekvátne, a to tak, aby vám zostal čas aj na nejaký odpočinok. Nie je dobré mať prácu v daný okamih nad hlavu, ale rovnako tak zlé je nemať do čoho pichnúť. Ničnerobenie zabíja kreativitu. Čoskoro zistíte, že ako náhle sa dostanete do tempa, začne vám ísť práca pekne od ruky.

Snažte sa eliminovať všetky drobné prerušenia. Zabudnite na prezeranie sociálnych sietí alebo diskusiu s kolegami, ktorí vás vytrhávajú zo sústredenia. Nezabúdajte si však robiť občasné prestávky, počas ktorých sa najete, napijete alebo sa pôjdete pretiahnuť.

 

time3-nahled2.jpg

 

Malý tip:

Nedokážete ignorovať lákavo blikajúci displej svojho smartphonu? Skúste si prečítať Pulz od kráľa hororov Stephena Kinga. Možno vás to raz navždy vylieči zo závislosti na "čarovnej" krabičke. Alebo si nainštalujte aplikáciu Forest. Zistíte, že aj odvykanie môže prebiehať zábavnou formou.

Uplatnite v praxi Paretovo pravidlo

Paretovo pravidlo všeobecne hovorí, že 80% výstupov je výsledkom 20% vstupov. Podobný princíp môžete uplatniť aj v time managemente. V praxi to potom znamená, že má zmysel hľadať oných 20% práce, ktoré vytvára 80% vašich príjmov. Prípadne je potreba nájsť príčiny neúspechu, po ktorých odstránení vymizne 80% problémov.

 

time4-nahled2.jpg

 

Spriateľte sa s budíkom

Overte si, či ste škovránok alebo sova, a podľa toho si nastavte vyhovujúci denný rytmus. Odďaľovanie vstávania je podobné ako neustále odsúvanie úloh: nakoniec vás vždy dostane do časovej tiesni. Osvojte si preto jednoduché pravidlo – ako náhle budík zazvoní, automaticky vstaňte.

Doprava ZDARMApre registrovaných zákazníkov
Doručenie do druhého dňaSme fakt rýchli
Doživotná záruka na náplneNášmu tovaru proste veríme
Garancia proti poškodeniu tlačiarneKeď sa niečo stane, je to na nás