Tlačená propagácia má svoje miesto aj v digitálnom svete

9. 6. 2022

Podnikatelia, veľké firmy aj zákazníci naskočili do virtuálneho prostredia a predovšetkým počas pandémie začali pribúdať online transakcie. Aj keď vám dobre funguje e-shop aj online reklama, nemali by ste zabúdať na staré dobré offline techniky a zanedbávať tlačenú reklamu. Nie každý je dostatočne technicky zdatný a mnoho ľudí stále preferuje papierovú formu. Viete, čomu dávajú prednosť aj vaši zákazníci a ako tlač pomáha s budovaním značky?

Obsah:

  • Tlač
  • Vonkajšia reklama
  • Vizitky
  • Letáky
  • Typov médií a reklamných formátov je mnoho a každý za cieľ inú skupinu zákazníkov (a taktiež iný rozpočet). Ak cielite striktne na mileniálov, možno si vystačíte iba s webovými stránkami a sociálnymi sieťami. Ak chcete zasiahnuť širšiu demografickú skupinu (predovšetkým ľudí v strednom a staršom veku), mohli by ste tak prísť o mnoho potenciálnych zákazníkov. Poďme sa pozrieť na to, medzi akými tlačenými materiálmi môžete vyberať.

    Tlač

    Hoci to vyzeralo, že s nástupom internetových článkov a instantných spravodajstiev po tlačených novinách nikto ani neobzrie, ale ešte sa s nami nelúčia. Tlačené noviny sa stále tešia značnej čítanosti predovšetkým u starších ročníkov. Ich výhodou je, že tu čitateľov neruší žiadna neodbytná blikajúca reklama, takže ich obsahu venujú väčšiu pozornosť. Počítajte ale s tým, že reklama v novinách môže byť pomerne nákladná a okrem potenciálnych zákazníkov si zaplatíte aj za veľké množstvo čitateľov, ktorí u vás pravdepodobne nikdy nenakúpia.

    Lepšie sa vám bude pracovať s časopismi, ktoré sa tematicky vymedzujú a ich čitatelia predstavujú užší okruh zákazníkov. Okrem toho budú mať lepšiu kvalitu tlače, čo je výhodnejšie v prípade, že máte napríklad fotogenický produkt.

    Namiesto investície do zavedených tlačovín môžete založiť aj svoj vlastný časopis. Nemusíte pritom vydávať články iba pre svojich klientov a zákazníkov, ale napríklad firemný časopis pre svojich zamestnancov. Prostredníctvom neho zamestnanca informujete o dôležitých udalostiach a zmenách, alebo ich budete vzdelávať o potrebných témach. Vďaka tomu budú vždy v obraze a nad vecou!

    istock-691796820.jpg

    Vonkajšia reklama

    Reklama na vonkajších plochách je skvelým spôsobom, ako nenásilne prispejete k budovaniu povedomia o vašej značke. Výhodou vonkajšej reklamy je, že sa nedá vypnúť. Ľudia okolo nej budú každý deň chodiť na autobus, do práce alebo do obchodu a jej oznámenie sa im bude postupne ukladať do mysle. Svoj plagát môžete vytlačiť takmer kamkoľvek. Prenajať si môžete napríklad:

    • Veľké plochy - napríklad časť múru neobývaného domu, veľkú LCD obrazovku, billboard a pod.
    • Vonkajšie plochy v uliciach akomi sú lavička, stĺp, nástenka, most, auto a ďalšie.
    • Plochy na miestach, kde sa pravidelne vyskytuje veľké množstvo ľudí - napríklad dopravné prostriedky, ordinácia u lekára, športoviská, úrady, reštaurácie, obchodné centrá.
    istock-1036904778.jpg

    Vizitky

    Vizitky sú skvelou voľbou v prípade, že často komunikujete so zákazníkmi alebo narážate na potenciálnych klientov. Pamätajte, že vizitka nie je leták. To znamená, že vám nemá robiť reklamu, ale slúži ako kontakt v prípade, že už o vás (potenciálny) zákazník vie. Vďaka vizitke na vás len tak nezabudne a bude vedieť, kde vás hľadať, keď sa pre vaše služby či výrobky nakoniec rozhodne.

    Okrem toho si pekné vizitky hravo vytlačíte na svojej tlačiarni do kancelárie. Farebné vizitky so zložitými obrázkami tlačte radšej na atramentovej tlačiarni, ktorá vám zaistí kvalitnejšiu tlač farieb, na všetko ostatné vám postačí laserová tlačiareň. Dizajn si pripravte v špeciálnom editore, alebo rovno siahnite po Microsoft Office. Word vám rovno ponúkne základné jednoduché šablóny pre tvorbu a tlač vizitiek, takže najťažšiu prácu vyrieši za vás.

    Základné tipy pre tvorbu vizitiek:

    • Vyberte si vhodný papier. Na vizitky sa viac hodí hrubší papier. Tu záleží na vašej tlačiarni, preto si vždy najskôr overte, že ho vaša tlačiareň zvládne spracovať.
    • Menej je viac. Nepreháňajte to s dizajnom. Voľte jednoduchší vzhľad a čisté línie, inak môže vizitka pôsobiť gýčovo.
    • Zamyslite sa nad fontom. Vyberte taký font a veľkosť písma, aby bol nápis dobre čitateľný a ladil s celkovým dizajnom vizitky.
    • Nepreháňajte to s informáciami. Stačí, keď na vizitke bude vaše meno a pozícia, názov alebo logo vašej spoločnosti, kontaktné údaje (telefón, e-mail, web, účty na sociálnych sieťach). Prípadne si to môžete ešte zjednodušiť QR kódom, ktorý zákazníkov po naskenovaní nasmeruje rovno na váš profil.

    Tip: Chcete svojim vizitkám dodať šmrnc? Použite laminovačku! Vďaka laminácii sa vizitky len tak nepokrčia vo vreckách. Budú vyzerať k svetu aj po niekoľkých mesiacoch v peňaženke a udržia vám dlhodobo čistú a nepoškvrnenú reputáciu. Ak neviete, ako na to, prečítajte si ako laminovať papier a vybrať laminovačku.

    Letáky

    Možno si hovoríte, že letáky sú dobré tak na listovanie ponukou supermarketov a hobbymarketov. Pravdou je, že môžu dobre poslúžiť aj vám. Tlač letákov je pomerne lacná záležitosť. Typ a kvalitu papiera, rozmer a ich obsah ľahko prispôsobíte firemnému rozpočtu. Najlacnejšie budú malé čiernobiele letáky s rozmermi formátu A6. Pokiaľ ale chcete osloviť zámožnejších zákazníkov, radšej stavte na kvalitnejšie materiály.

    Keď k svojmu oznámeniu pridáte ešte ďalšiu hodnotu, napríklad krížovku či inú minihru, vernostnú kartu, recept na guláš, súťaž alebo zľavový kód, váš leták hneď neskončí v prvom smetiaku. Letáky navyše majú výhodu, že si ich rovnako ako vizitky ľahko vytlačíte v kancelárii na svojej tlačiarni.

    Tápete a neviete, ktorý variant letáku je lepší? Skúste navrhnúť dva druhy letákov a sledujte, ktorý väčšiu odozvu (napríklad tak, že na každý umiestnite iný zľavový kód alebo odkaz). Chcete ušetriť za tlač a tlačiť čiernobielo, ale napriek tomu dodať svojim letákom niečo navyše? Tlačte na farebný papier!

    Letáky, newslettre a ďalšie firemné prospekty môžete svojim zákazníkom tiež zasielať poštou. Na rozdiel od e-mailových newsletterov si môžete byť istí, že neskončia v spame, ale priamo v schránke adresáta. Ak chcete zaujať nových zákazníkov, dobre urobíte, ak zainvestujete do pútavej grafiky a kvalitnej tlače.

    Podobné články

    3 minúty čítania

    Ako vybrať tlačiareň do malej kancelárie

    Tlačiareň je nevyhnutnou súčasťou takmer každej kancelárie. Ako vybrať tlačiareň, ktorá bude ideálnym pomocníkom v tej vašej? Máme pre vás niekoľko tipov, podľa čoho si vybrať tú pravú.

    Celý článok »
    4 minúty čítania

    Ako vybrať tlačiareň do kancelárie a nepopáliť sa?

    Uplynulo už takmer 580 rokov od chvíle, kedy Johannes Gutenberg priniesol ľudstvu svoj revolučný vynález, kníhtlač. Objav, ktorý nebývalým spôsobom zmenil doterajšie chápanie sveta, prispel k slobodnému šíreniu informácií a podieľal sa na všeobecnom rozvoji vzdelanosti. V súčasnosti plnia jednu z pôvodných funkcií kníhtlače tlačiarne. Pre firmy, štátne inštitúcie, obchody, malé i stredné podnikateľské subjekty sa spoľahlivé tlačiarne stali absolútnou nevyhnutnosťou. Tlač faktúr, dokumentov, objednávok, výplatných pások - to všetko musí správna kancelárska tlačiareň zvládnuť. A my vám poradíme, ako vybrať tú najlepšiu.

    Celý článok »