5 tipov ako docieliť priateľskú atmosféru v kancelárii

21. 10. 2019

Kvôli nepriaznivej atmosfére na pracovisku opúšťa zamestnanie okolo 16 % nespokojných zamestnancov. Pritom priateľské vzťahy s kolegami a celkovo príjemná pracovná atmosféra môžu byť veľmi silným motivátorom pre zotrvanie v súčasnom zamestnaní v prípade, že príde lákavá ponuka od inej firmy. Ako docieliť priateľskú pracovnú atmosféru v kancelárii? Máme pre vás 5 tipov.

Obsah:

  • Vytvorte príjemné miesto pre spoločné stretávanie
  • Jablko denne a nepotrebujete doktora
  • Teambuilding is not dead
  • Deň mimo kancelárie
  • Poriadok a ergonómia pracovného miesta
  • Mnohé firmy už pochopili, že šťastní a spokojní zamestnanci sú pre ich biznis dlhodobým a udržateľným prínosom. Začleňujú tak do svojich tímov najrôznejších happiness managerov, ktorých úlohou nie je nič iného, než udržovať zamestnancov spokojných a šťastných a starať sa o vzťahy na pracovisku. Pokiaľ u vás v kancelárii žiadneho takéhoto „manažéra šťastia“ nemáte, nezúfajte. K zlepšeniu atmosféry v práci môžete prispieť aj sami. Máme pre vás 5 nápadov, ako na to.

    Vytvorte príjemné miesto pre spoločné stretávanie

    Máte k dispozícii priestor, kde sa s kolegami môžete stretávať? Teraz nemáme na mysli zasadačku, ale neutrálny priestor, kde sa môžu pracovníci stretávať aj menej formálne. A nie, tá miniatúrna kuchynka na konci chodby skutočne nestačí. Vyhraďte si v kancelárii príjemné miesto, kde sa dá len tak posedieť so šálkou kávy alebo čaju. Trendom súčasnosti sú najrôznejšie odpočinkové a fun zóny s Xboxom, stolným futbalom, alebo napr. setom pre virtuálnu realitu. Možnosť vypnúť a pobaviť sa s kolegami v rámci pracovného dňa je skvelou formou psychickej hygieny a tieto neformálne stretávania pomáhajú upevňovať osobné väzby.

    stolny-futbal-nahled2.jpg

    Odpočinkové zóny sú trendom súčasných moderných kancelárií. Zábavný odpočinok je skvelou formou psychohygieny a zvyšuje pracovnú produktivitu.

    Jablko denne a nepotrebujete doktora

    „An apple a day keeps the doctor away.“ Nie je potrebné brať ono známe welšské príslovie úplne doslova. Štúdie, ktoré sa vplyvom pravidelnej konzumácie jabĺk na ľudské zdravie zaoberali, aj tak nepreukázali súvislosť medzi zjedenými jablkami a neochvejným zdravím. Ale to, že v zdravom tele je zdravý duch, o tom nie je pochýb. Zdraví zamestnanci pracujú s chuťou a majú pozitívny vplyv na svoje okolie. Doprajte zamestnancom každý deň niečo zdravé pod zub. Môže ísť o pravidelný prísun ovocia a zeleniny v kancelárii, o pravidelné dodávky čerstvých ovocných štiav, alebo zdravých desiat.

    Teambuilding is not dead

    Keď počujete slovo teambuilding, prebehne vám po chrbte husia koža? Pravdepodobne máte traumu z vynútených aktivít s pracovným kolektívom mimo kancelárie. Nie ste v tom sami. Zorganizovať dobrý teambuilding totiž nie je len tak, je potrebné zohľadniť dynamiku tímu a osobné preferencie ohľadne voľnočasových aktivít každého člena. Vo výsledku nezáleží na tom, či usporiadate vianočný večierok, záhradnú grilovačku, alebo vyrazíte spoločne niekam na výlet. Hlavné je, aby aktivita podnecovala tímovú spoluprácu, umožnila kolegom sa spoznať v osobnej rovine a bola pre nich príjemná a obohacujúca.

    lopty-nahled2.jpg

    Šport, obzvlášť ten tímový, patrí medzi vhodné teambuildingové aktivity. Mnoho spoločností má svoje tímy a účastní sa rôznych firemných líg.

    Deň mimo kancelárie

    Nedávny prieskum zamestnancov v USA ukázal, že najšťastnejšími zamestnancami sú tí, ktorí trávia v kancelárii len jeden deň v týždni. Sú viac angažovaní, sú produktívnejší a šetria zamestnávateľom nemalé náklady na pracovné miesto v kancelárii. Pokiaľ chcete aj naďalej spolupracovať v tíme a stretávať sa tvárou v tvár, práca na diaľku asi nebude tá najschodnejšia cesta. Aj jediný deň strávený mimo kancelárie ale môže pôsobiť veľmi ozdravne - ako pre psychiku jednotlivcov, tak aj pre tímovú dynamiku. Začať môžete napríklad s jedným dňom mimo kancelárie v mesiaci a dopracovať sa až na jeden homeoffice deň týždenne.

    Poriadok a ergonómia pracovného miesta

    Keď nemáte poriadok na stole, je ťažko uveriteľné, že ho máte v pracovných povinnostiach. Správne zostavené pracovné miesto má zásadný vplyv na pracovnú produktivitu. A nie je to len o čistote a poriadku, dôležitá je aj správna ergonómia pracovného miesta a v neposlednej rade aj možnosť prispôsobiť si svoj pracovný priestor podľa svojich predstáv. Unifikované pracovné bunky síce môžu vyzerať skvelo na korporátnych fotografiách v poslednom vydaní Forbesu, ale každému zamestnancovi sa najlepšie pracuje tam, kde sa cíti dobre. Nechajte ich prispôsobiť si pracovné miesto podľa svojich predstáv - vyzdobiť si ho osobnými fotografiami, priniesť si rastlinu v kvetináči, alebo kľudne aj akvárium so zlatou rybkou. Uvidíte, že sa budú do práce viac tešiť a pôjde im lepšie od ruky.